TeamPRO-tiimissä on juttusarja, jossa tutustutaan Rautakesko Yrityspalvelun TeamPRO-partneritoimittajien henkilöihin ja ajankohtaisiin kuulumisiin. Sarjan aloittaa Saint Gobain- Weberin myyntipäällikkö Kai Kolehmainen. Hänellä on hyvät odotukset Helsingin TeamPRO-tapahtuman ja koko tulevan syksyn suhteen.

teampro-partneri-weber

Weberin Kai Kolehmainen: TeamPROssa pitää yllättää

Kai Kolehmaisen työnantaja Weber on osa ranskalaista Saint-Gobain-konsernia. Saint-Gobainin historia juontaa 350 vuoden takaa Aurinkokuninkaan hovin peilisalista.

Kolehmaisen kokemus rakennusalalta on hieman lyhyempi, mutta jo 15 vuodessa Weberillä hän on nähnyt ja kokenut paljon alan vaiheita ja trendejä.

– Tässä työssä on päässyt katsomaan suomalaisen rakennus- ja rakennusmateriaalikaupan kehitystä ytimestä käsin, Kolehmainen iloitsee.

Juuri nyt etenkin kerrostalojen uudisrakentaminen on hyvässä tilanteessa ja markkinat vetävät hyvin kasvukeskuksissa.

– Näkymä on, että tämä syksy ja ensi talvi sujuvat suotuisissa merkeissä.

 

TeamPRO on ainutlaatuinen lanseerausmahdollisuus

Kai Kolehmainen on ollut mukana kaikissa TeamPRO-tapahtumissa ja luomassa ja kehittämässä TeamPRO:ta.

– TeamPRO on valtavan hyvä keino tavata kerralla paljon asiakkaita. Saamme tapahtumassa paljon ideoita ja esimerkiksi tuotteisiin ja palveluihin liittyvää palautetta. Käymme palautteen myös aina huolellisesti läpi, Kolehmainen kertoo.

Hänestä partneritoimittajien kannattaa valmistautua tapahtumaan mahdollisimman hyvin. 

– Työnäytöksiin panostaminen ja koulutustarjonnan terävöittäminen ovat oleellisia, että 20 minuutin koulutus olisi mahdollisimman hyödyllinen.

Tänä syksynä Weberin koulutuksissa keskitytään uusiin helposti työstettäviin ja nopeasti kuivuviin lattiatasoitteisiin. Ensi keväällekin on jo suunnitelmia.

– TeamPROssa kannattaa pitää mielessä lanseeraamisen näkökulma. Siellä ei voi kertoa sellaista, joka on jo netissä ja kaikkien tiedossa. Toisaalta tuoteportfolion on oltava sellainen, että se palvelee asiakkaita laajasti, Kolehmainen vinkkaa.

Weberillä on vuosittain 15–30 tuotelanseerausta tai -uudistusta. Myös koulutuksia ja erilaisia asiakastilaisuuksia on runsaasti.

– TeamPRO yhdistää hyvin koulutuksen, viihteen ja sosiaalisuuden, Kolehmainen summaa.

 

Lähtökohtina turvallisuus ja asiakaskokemus

Kai Kolehmainen vastaa myyntipäällikkönä Saint Gobain-Weberillä kaupan jakelusta ja kaikista kaupan kautta ostavista asiakasryhmistä, eli myymälöistä, rakennusliikkeistä ja urakoinnista. 

– Mutta tätä ei tehdä yksin. Myös paljon muita ihmisiä on ollut rakentamassa menestystä.

Yhdessä onnistuminen vaatii tsemppaamista ja yhteisiä pelisääntöjä. Niin Saint-Gobainilla kuin Weberillä kaikkea toimintaa ohjaavat tietyt, kaikkien tiedossa olevat kulmakivet.

 

Ykkösasia on turvallisuus

– Turvallisuusasioissa kannamme vastuumme ja haluamme kehittää työturvallisuutta pitkäjänteisesti. Saint Gobain Finlandissa tehdään SMAT-arviointeja joka arkipäivä. Turvallisuus ohjaa tuotteiden ja työtapojen kehittämistä, Kolehmainen kertoo työpaikastaan, jossa kaksi asiaa on nostettu jokaisen palaverin agendan alkuun: työturvallisuus ja asiakaskokemus.

– Nämä asiat yhdistävät yhtiön kaikki toimipisteet ja toiminnot. Työturvallisuus ja asiakaskokemus kuuluvat jokaisen weberiläisen arkeen. Visiomme on olla tulevaisuudessa yksi johtavista toimijoista kestävän elinympäristön rakentamisessa.

Saint Gobain-Weberin laajasta tuotevalikoimasta löytyy muun muassa tasoitteet erilaisiin kohteisiin.

TeamPRO toimittajapartnerit